sunnuntai 26. toukokuuta 2013

"Ensimmäiset" hankinnat

Kiertelen paljon kirpputoreja ja olen ostellut kivoja ja edullisia lastenvaatteita ihan ilman raskauttakin. Viime torstaina, ennen ultraa kävimme mieheni kanssa katsastamassa uuden kirpputorin. Sieltä tarttui mukaani iso pussillinen vauvanvaatetta.

En ole koskaan tykännyt käyttää terällisiä potkuhousuja meidän lapsilla. Olen kuitenkin ostellut niitä käytettynä varastoon. Tänään napsaisin terät saksilla pois ja surautin tilalle resorit. Paljon paremmat ja saavatpa housut samalla myös hieman lisää käyttöaikaa. Tein resoreista pidemmät, jolloin ne saa aluksi käännettyä kaksinkerroin. Telttakuvioisten potkuhousujen kärjistä sain ommeltua vielä pienet trikootumput. Kaikki tilkut hyötykäyttöön.



7 kommenttia:

  1. Wau osaispa itekkin ommella ja muokata vaatteita noin :) Mäkin oon tehnyt kaikki tähän astiset hankinnat kirpparilta, oon huomannu että SPR:n kirppareilta löytyy tosi edullisia ja hyväkuntoisia vaatteita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Resoreiden ompelu lahkeisiin on aika helppo homma. :) Ei kun vaan opettelemaan.

      Poista
  2. Vau :) mä inhoon kans terällisiä potkareita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuorimmaisen terälliset yökkärit koki vastaavan muutoksen aikanaan. Pojalla oli vauvana jo niin iso jalka, ettei mahtunut terään. :)

      Poista
  3. ihanat värit noissa vaatteissa

    VastaaPoista
  4. Vastaukset
    1. Suosittelen tekemään noin, varsinkin jos tuntuu, ettei jalat kestä terissä paikallaan, ja että housut jää lyhyiksi vaikka muuten olisivat sopivat. :)

      Poista

Ilahdutat päivääni jättämällä kommentin. :)