maanantai 17. maaliskuuta 2014

Bataattia poskeen

Eilen loppui meidän kaksosten täysimetys. Neidit saivat ensimmäiset makuannokset bataattia. Ette usko kuinka haikeaa oli. Minun vauvani ovat jo niin isoja, että syövät kiinteämpääkin ruokaa. *niisk*

Bataatti kelpasi tytöille oikein hyvin. Suu mutusti minkä kerkesi ja ruokaa meni kyllä mahaan asti. Minkäänlaisia masuvaivoja ei myöskään ilmennyt, vaikka niitä hieman pelkäsin. Tästä se lähtee. Vihanneskattilat kiehumaan ja sauvasekoitin laulamaan että saadaan tytöille ruokaa pakastimeen.

Olen kyllä ihan super-ylpeä itsestäni, että olen imettänyt tyttöjä tänne 4,5kk ikään asti. Imetys luonnollisesti jatkuu edelleen.

2 kommenttia:

  1. Mä muistan vielä tuon haikeuden esikoisen vauva-ajoilta. Äitinä olo on kyllä melkoista tunteiden vuoristorataa.
    Olisin kysynyt vinkkejä kaksosten imetykseen. Mulla nyt viikkoja 36+4 ja tuleva imetys mietityttää kovin. Esikoista imetin alkuvaikeuksien jälkeen 1 v 2 kk ikäiseksi. Yksi ensimmäisistä ajatuksista kaksosuutisen jälkeen oli, että nyt mä menetän ne ihanat rauhalliset imetyshetket vauvan kanssa, kun eihän maito millään riitä kahdelle. Netistäkin löytää enemmän tarinoita niistä epäonnistumisista kaksosten imetyksessä. Eli millaisia vinkkejä sinulla olisi? Miten homma toimii teillä käytännössä (imetätkö lapset yhtäaikaa vai erikseen)? - Timmutar

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä tyttöjen kanssa imetys on mennyt todella sujuvasti. Olen imettänyt tyttöjä samaan aikaan sekä erikseen, tilanteen mukaan. Yhtäaikaa imettämisessä hyvä ja iso imetystyyny on suureksi avuksi. Kaiken lähtökohta on, että luotat itseesi ja siihen, että maito riittää. Itse en ole missään vaiheessa kyseenalaistanut sitä ja tytöt ovat kyllä pitäneet huolen siitä, että maitoa tulee. Kannattaa tiedostaa tiheän imun kaudet. Se, että vauvat syövät tiheään ei kerro siitä, että maito olisi vähenemässä. He vain tilaavat sitä lisää. :) Aikaahan kaksosten imettäminen vie, mutta kyllä se on sen arvoista ja omasta mielestäni paljon helpompaa kuin pullolla ruokkiminen. Ja muista syödä ja juoda itse, se on myös todella tärkeää.

      Poista

Ilahdutat päivääni jättämällä kommentin. :)